Aż 1.574 uczniów z toruńskich placówek oświatowych wzięło udział w akcji prewencyjnej „Szkoła bez przemocy” realizowanej przez toruńską Straż Miejską. W ramach działań z zakresu przeciwdziałania agresji strażnicy ds. profilaktyki przeprowadzili w szkołach trzy programy edukacyjno – profilaktyczne: „Dobre i złe sekrety”, „Jak powstrzymać szkolnego dręczyciela” oraz „Agresja i przemoc w szkole”.
Adresatami spotkań byli uczniowie z klas II – VI szkół podstawowych. Główną ideą przeprowadzonych pogadanek było wyposażenie uczniów w wiedzę na temat mechanizmów powstawania agresji i przemocy. Wspólnie ze strażnikami ds. profilaktyki uczniowie ustalali sposoby ograniczenia zjawiska przemocy na terenie placówek oświatowych. Najmłodsi dowiedzieli się, że czasami dochowywanie tajemnicy może być dla nich niebezpieczne. Zdarza się, że gdy dzieje się coś złego dzieci nie wiedzą, co zrobić i boją się poprosić kogoś o pomoc. Strażnicy wyjaśnili, jaka jest różnica między dobrym a złym sekretem, jakie zachowania świadczą o dręczeniu oraz czy można się przed nimi obronić, a także kiedy należy poinformować dorosłych. Uczniowie starszych klas uświadamiali sobie, iż niewłaściwe zachowania często wiążą się z ludzkimi uczuciami, które trudno kontrolować. Zadaniem uczniów było znalezienie sposobu na radzenie sobie z własnymi emocjami i reagowania bez agresji, a także promowanie idei konstruktywnego rozwiązywania konfliktów w szkole. Ciekawą częścią zajęć była dyskusja na temat funkcjonujących w naszym społeczeństwie mitów dotyczących przemocy. Podczas rozmowy uczniowie dochodzili do wniosku, iż nieprawdą jest, że w każdej klasie musi być tzw. kozioł ofiarny oraz że chłopcy nie są wcale bardziej agresywni od dziewczynek. Zajęcia miały również na celu wypracowanie u uczniów umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia.